Campingtrip with Leon - Reisverslag uit Dourgne, Frankrijk van Steven Versluis - WaarBenJij.nu Campingtrip with Leon - Reisverslag uit Dourgne, Frankrijk van Steven Versluis - WaarBenJij.nu

Campingtrip with Leon

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

26 Augustus 2015 | Frankrijk, Dourgne

Op dinsdag 4 augustus ben ik vroeg opgestaan om Nynke uitgebreid gedag te zeggen voordat ik met ons busje naar de Renault-garage ging. Na een aantal saaie uren in het regenachtige stadje doorgebracht te hebben, was het een teleurstelling dat de ventilator nog niet gerepareerd was. Ik kreeg een auto mee en ben naar Nynke geracet. Op de boerderij heb ik haar een aantal uur geholpen. Na de lunch kreeg ik een telefoontje dat de bus gerepareerd was. De trip kon beginnen! Later die middag arriveerde ik op de boerderij in Tarn. Er waren nieuwe Wwoofers gearriveerd. Het was interessant ervaringen uit te wisselen. 's Avonds hebben we met de familie een kaartspel gespeeld.
Woensdagochtend kon de kampeertrip echt beginnen. Samen met de oudste zoon heb ik de opblaasbare kano ingeladen en zijn we naar een meertje in het departement Ariege gereden. Daar hebben we een uur of vier in de kano gezeten. Heel erg actief waren we niet bezig, want meer dan de helft van de tijd hebben we rondgedobberd en geouwehoerd. 's Avonds heb ik voor het eerst in ons busje gekookt. En dat is best lastig in zo'n kleine ruimte. Ik ben meteen de kookkunsten van Nynke meer gaan waarderen.
De volgende ochtend zijn we naar Vicdessos gereden. 's Middags hebben we te midden van de Pyreneeën langs een steile rotswand geklommen (Via Ferata). Dat was erg gaaf! En regelmatig ook erg spannend. Nadat we de klimtuigjes hadden teruggebracht vonden we een mooi plekje om wild te kamperen.
Vrijdag hebben we veel gewandeld in de bergen: naar kasteelruïnes, grotten, dolmen. 's Middag hebben we rondleiding gehad in een grot waar men prehistorische vuurplaatsen heeft gevonden. De gids vertelde steeds een lang verhaal in het Frans (wat ik redelijk goed kon volgen). Daarna vatte ze dit samen in een Engelse zin voor een Nederlands gezin die geen Frans verstond. Gelukkig was de rondleiding voor mij een stuk interessanter.
De vierde dag begon met een canyoning-tour. Gekleed in wetsuit liepen we door een kloof in het koude water. Onderweg moesten we paragliden, over rotsen glijden, springen van grote hoogte en met een zipline naar de andere kant zoeven. Ondanks dat ik het al eens gedaan had, was het erg leuk (en koud) om te doen. Na deze natte koude ochtend vonden we een achteringang van een camping met daarnaast meteen een sanitairgebouw. Dit was te simpel om te laten schieten; de gratis warme douche was heerlijk! 's Middags begon het te gieten en dat zou de komende dagen zo blijven. Dus zijn we naar Cap Baer aan de Middellandse zeekust gereden.
De volgende dag hebben we eerst gewandeld. Daarna hebben we op zee gekanood. Er stond veel tegenwind waardoor de golven best hoog waren. Soms zelfs zo hoog dat we bang waren om te slaan. Dat is uiteindelijk ook gebeurd. Dat kwam meer omdat Leon wilde weten of hij ook staand in de kano de golven kon trotseren; niet dus.
De dag erop zijn we via een bochtige kustweg richting Spanje gereden. Daar zijn we in de middaghitte aan een wandeling van 21 km begonnen. Na een tijdje zijn we onze eigen weg gegaan, recht omhoog naar de top door stekelig struikgewas. Het landschap was anders, veel droger. Na een aantal uur waren we weer terug en konden we op zoek naar een plekje om te overnachten. Na een stukje rondgereden te hebben tussen de velden, vonden we een klein weggetje zonder bebouwing in de buurt. Toen we een mooi vlak stuk zagen bleek er een boordje te staan dat het een militair terrein was. Maar het was te mooi om hier niet te overnachten. We parkeerden het busje in de schaduw. Na een aantal uur wilden we deze op een vlakker stuk zetten, maar de auto wilde niet starten. Stuurslot die er maar niet af wilde en dat in the middle of nowhere in Spanje! Nadat we het een en ander geprobeerd hadden lukte het gelukkig toch de motor te starten. Daarna konden we in het donker gaan koken. Normaal eten we rond een uur of tien. Dit maal tegen middernacht.
De volgende ochtend werden wel laat wakker, hebben we alles ingepakt en zijn teruggereden naar de boerderij in Tarn. Leon moest de volgende dag naar een familiereünie. Mij werd gevraagd om de komende dagen John te helpen op de boerderij en op de markt in Castres. Het zou een heel andere ervaring worden dan on verblijf in juli; zonder Nynke, zonder de familie, zonder lammetjes voeren en zonder zonneschijn. Sterker nog, toen we moesten oogsten voor de markt zijn we helemaal zeiknat geregend in een onweersbui. Het was wel gezellig met John. Mannen onder elkaar; simpel koken, beetje ouwehoeren en iedere avond voetbal kijken!
Na een aantal dagen was de familie weer compleet. Op zondagmiddag hebben we gevoetbald op de steile schapenweide (recht voor mijn caravan war ik 's nachts mijn blaas regelmatig leegde). Dat was lastig zonder al te veel grip, waardoor ik een paar keer door de schapenpoep ben gegleden.
De dag erop heb ik alweer afscheid genomen van onze gastfamilie en ben ik naar de boerderij gereden waar Nynke verbleef. Het was heerlijk om haar na twee weken weer te zien en met haar te kroelen! Na de lunch hebben we onze reis samen weer vervolgd.

Au revoir, Steven

P.S. Meer reisverslagen van ons samen zijn te vinden op:
www.nynkestevenopreis.waarbenjij.nu

Foto's op:
www.nynkestevenopreis.mijnalbums.nl

• 26 Augustus 2015 - 22:05

Sandra:

Even totaal anders dan whoffing op de boerderij. Echt geweldig om met Leon een roadtrip te maken met zoveel leuke activiteiten. Ik zag maar 2 nieuwe foto's maa rwel heel mooi het meer met reflexie op het water. Fijn om weer alles te lezen lieverd. dikke knuffel mams

• 28 Augustus 2015 - 22:28

Marcel:

De avonturen blijven maar doorgaan. Jullie tuin staat er redelijk overwoekerd bij. Dus alle landbouwtechnische kennis die jullie opdoen komt dan goed van pas. Maar dat is dus voor later. Eerst nog twee maanden genieten...

Verslag uit: Frankrijk, Dourgne

=====================================
2007:
Verder ben ik Ajax-supporter en afgestudeerd bedrijfseconoom.

26 Augustus 2015

06 November 2008

Avontuur in Mocambique!
Steven

Ook net voor de zomer van 2008 heb ik ontslag genomen om weer lange tijd op reis te kunnen gaan. Maar niet zonder Nynke natuurlijk! De eerste 3 weken ga ik een cursus Spaan volgen in Cusco, de vroegere Inca-hoofdstad in het hooggebergte van Peru. Daarna komt Nynke ook naar Lima om vandaaruit door het land, Bolivia, Argentinie en misschien een stukje Chili te reizen. We zien wel waar wel allemaal heen gaan, maar interessant gaat het zeker worden! Nadat Nynke terugvliegt naar Nederland om aan haar stage te beginnen, vlieg ik naar Buenos Aires. Via die enorme watervallen op de grens met Brazilie en misschien ook via Uruguay vlieg ik dan 3 weken later terug vanuit Rio de Janeiro. ===================================== 2007: Ik wilde op avontuur en daarom ben ik naar Zuid-Afrika geweest. Het is een super tijd geworden. Reizen is iedere keer weer nieuwe ontdekkingen doen. Geweldig gewoon! Daarna stond meteen weer een nieuwe reis op het programma. Dit keer ben ik Europa eens wat beter gaan verkennen. Vervolgens heb ik 2 maanden in Italia gewerkt voor een Nederlandse touroperator. Dit was een mooie combinatie tussen werken/geld verdienen en reizen. Op dit moment ben ik tijdelijk in Nederland aan het werk. Komend voorjaar ga ik zeker weer op reis (eerst ontslag nemen uiteraard, werken kan altijd nog)! Waar ik precies heen ga weet ik nog neit, maar ik zou graag naar Spanje, Portugal, Scandinavie en wederom Frankrijk (Lyon!) gaan. Sinds kort heb ik een Australisch pasport, dus daar moet ik ook maar eens gaan kijken. Ik zou nog veel meer plekken op onze aarde willen ontdekken, maar dit is voor de komende 12 maaden wel genoeg denk ik! Verder ben ik Ajax-supporter en afgestudeerd bedrijfseconoom.