Swazi chief Steven - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Steven Versluis - WaarBenJij.nu Swazi chief Steven - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Steven Versluis - WaarBenJij.nu

Swazi chief Steven

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

29 Oktober 2008 | Swaziland, Mbabane

Ik ben een dagje langer in Swaziland gebleven. Niet alleen omdat het baie relext is hier, maar ook omdat het beter is hier een visum aan te vragen voor Mozambique dan op de grens. Vandaar dat ik nu in Mbabane ben, de hoofdstad. De pc waarop ik nu zit is super nieuw, maar de verbinding mag ook wel een up-grade krijgen!
Maar goed, dat weet je van te voren als je naar Afrika gaat! Ik heb het hier erg naar mijn zin. Gisteren ben ik met Giorgio en een Nederlandse op de Swazi Highlight Tour geweest. Eerst zijn we bij lokale projecten geweest waar ze manden, kaarsen en schilderingen maken. Erg interessant! Daarna zijn we naar House on Fire geweest. Dit is een soort Gaudi achtige ontworpen gebouw, alleen dan veel mooier en Afrikaans. Daarna kwam het hoogtepunt. We gingen naar een Swazi dorp waar nogsteeds mensen wonen. Een van de zonen gaf ons een rondleiding. Sommige hutten mocht Marije, de Nederlandse, niet in, want dat was alleen voor mannen. Ik moest mijn shirt uitdoen en werd omgetoverd tot een Swazi chief. Daarna hebben we 45 minutn naar zang en dans gekeken. Dat was echt super mooi!!! En mijn memorycard is nu al voor door de filmpjes die ik gemaakt heb. Na de picknicklunch zijn we naar een waterval gelopen. Daar hebben we goud gevonden (een heel klein beetje) en konden we een verfrissende duik nemen, wat wel nodig was!

Afgelopen zondag ben ik met Giogrio naar de Indische Oceaan gelopen. In een paar maanden tijd ben ik dus na Lima en Rio nu bij de 3de oceaan geweest! Onderweg ernaar toe hebben we nijlpaarden en krokodillen gezien. Daarna hebben we in het zwembadje bij het hostel gezwommen.
Maandagochtend ben ik toe op een Morning Walk bij St. Lucia geweest. We zouden eigenlijk naar het wetland gaan, maar we konden het hek niet overklimmen, omdat er 3 buffalo mannetjes op ons afkwamen. Verder hebben we nog verschillende dieren gezien en fruit geproeft dat iets weghad van babaan en sinaasappel. Ook zijn we door een bos gelopen waar een luipaard woont. Die hebben we niet gezien, maar wel de krassen in de bomen warmee ze haar terretorium afbakend. Daaraan was te zien dat het een grote grote kat was. Dus misschien was het wel beter dat we haar niet zagen. Als laatste zagen we nog een familie apen met een baby: baie schattig!
Daarna heb ik lekker gewommen. Later die warme middag ben ik met de BazBus naar Swaziland gegaan. De chauffeur zei dat hij daar 3 vrouwen had en nu op zoek waar naar een vierde. Maar die moest uit uropa komen, want die zijn gratis. Voor een vrouw in Swaziland moest hij namelijk 11 koeien betalen! Dus dat was wel lachen in de BazBus.

In St. Lucia heb ik trouwnes nog ananassen gekocht. Die zijn hier echt super lekker! Zo krijg je ze niet in Holland. Ook kwam ik nog iemand tegen die net op het project was geweest waar ik in 2006 ook was. Er blijkt veel veranderd te zijn.

Mijn hostel is trouwens niet hier in deze stad, maar ergens midden in de heuvels.

Als ik mijn visum heb, wil ik morgen meteen al naar Maputo gaan, de hoofdstad van Mozambique. Het is maar 175 km verderop, maar dat is hier best een eind! Vandaag zou ik er ook een half uur over doen. Maar dat werd meer een "half en een uur" in plaats van een halve. Weer een wijze Afrikaanse les geleerd, haha!

Ik ben benieuwd hoe internet daar zal zijn, maar ik zal zo snel mogelijk iets van me laten horen.

Om de een of andere reden kan ik de fotos niet op mijn site krijgen, dus hier is de link die het hopelijk wel doen:

http://www.mijnalbum.nl/Album=TUOGMABX

Steven

  • 30 Oktober 2008 - 16:16

    Marije:

    Haaai! Veilig aangekomen in Mozambique? Ik ben net aangekomen in Durban en 3x raden wie ik daar tegenkom.... het is Eric!! (inclusief de backpack met hondepisssss)

  • 30 Oktober 2008 - 21:38

    Sandra:

    maar goed dat Nynke er niet bij was anders had de chauffeur haar als 4e vrouw willen hebben. je ziet er stoer uit als Swazi chief!
    veel plezier in Mozambique.
    liefs mam

  • 31 Oktober 2008 - 15:22

    Cvtje:

    de link doet het [wel]

    cees

  • 02 November 2008 - 14:50

    Steven:

    Hola Marije, veel plezier op weg naar Kaapstad! Ik ben veilig in Moz en het is hier heerlijk weer!
    En de link naar de fotosite doet het wel ja.

  • 10 November 2008 - 11:14

    Richard:

    Zelf ben ik hier, ten oosten van jou, ook een grote fan van de tropische ananas aan het worden. Yum, yum..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Swaziland, Mbabane

Mijn eerste reis

Ook net voor de zomer van 2008 heb ik ontslag genomen om weer lange tijd op reis te kunnen gaan. Maar niet zonder Nynke natuurlijk!
De eerste 3 weken ga ik een cursus Spaan volgen in Cusco, de vroegere Inca-hoofdstad in het hooggebergte van Peru. Daarna komt Nynke ook naar Lima om vandaaruit door het land, Bolivia, Argentinie en misschien een stukje Chili te reizen. We zien wel waar wel allemaal heen gaan, maar interessant gaat het zeker worden!
Nadat Nynke terugvliegt naar Nederland om aan haar stage te beginnen, vlieg ik naar Buenos Aires. Via die enorme watervallen op de grens met Brazilie en misschien ook via Uruguay vlieg ik dan 3 weken later terug vanuit Rio de Janeiro.

=====================================
2007:
Ik wilde op avontuur en daarom ben ik naar Zuid-Afrika geweest. Het is een super tijd geworden. Reizen is iedere keer weer nieuwe ontdekkingen doen. Geweldig gewoon!
Daarna stond meteen weer een nieuwe reis op het programma. Dit keer ben ik Europa eens wat beter gaan verkennen.
Vervolgens heb ik 2 maanden in Italia gewerkt voor een Nederlandse touroperator. Dit was een mooie combinatie tussen werken/geld verdienen en reizen.
Op dit moment ben ik tijdelijk in Nederland aan het werk. Komend voorjaar ga ik zeker weer op reis (eerst ontslag nemen uiteraard, werken kan altijd nog)! Waar ik precies heen ga weet ik nog neit, maar ik zou graag naar Spanje, Portugal, Scandinavie en wederom Frankrijk (Lyon!) gaan. Sinds kort heb ik een Australisch pasport, dus daar moet ik ook maar eens gaan kijken. Ik zou nog veel meer plekken op onze aarde willen ontdekken, maar dit is voor de komende 12 maaden wel genoeg denk ik!
Verder ben ik Ajax-supporter en afgestudeerd bedrijfseconoom.

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2015

Campingtrip with Leon

22 November 2008

Ben weer thuis (9)

11 November 2008

Herkansing: Nog even in Mocambique

10 November 2008

Nog even in Mocambique

06 November 2008

Avontuur in Mocambique!
Steven

Ook net voor de zomer van 2008 heb ik ontslag genomen om weer lange tijd op reis te kunnen gaan. Maar niet zonder Nynke natuurlijk! De eerste 3 weken ga ik een cursus Spaan volgen in Cusco, de vroegere Inca-hoofdstad in het hooggebergte van Peru. Daarna komt Nynke ook naar Lima om vandaaruit door het land, Bolivia, Argentinie en misschien een stukje Chili te reizen. We zien wel waar wel allemaal heen gaan, maar interessant gaat het zeker worden! Nadat Nynke terugvliegt naar Nederland om aan haar stage te beginnen, vlieg ik naar Buenos Aires. Via die enorme watervallen op de grens met Brazilie en misschien ook via Uruguay vlieg ik dan 3 weken later terug vanuit Rio de Janeiro. ===================================== 2007: Ik wilde op avontuur en daarom ben ik naar Zuid-Afrika geweest. Het is een super tijd geworden. Reizen is iedere keer weer nieuwe ontdekkingen doen. Geweldig gewoon! Daarna stond meteen weer een nieuwe reis op het programma. Dit keer ben ik Europa eens wat beter gaan verkennen. Vervolgens heb ik 2 maanden in Italia gewerkt voor een Nederlandse touroperator. Dit was een mooie combinatie tussen werken/geld verdienen en reizen. Op dit moment ben ik tijdelijk in Nederland aan het werk. Komend voorjaar ga ik zeker weer op reis (eerst ontslag nemen uiteraard, werken kan altijd nog)! Waar ik precies heen ga weet ik nog neit, maar ik zou graag naar Spanje, Portugal, Scandinavie en wederom Frankrijk (Lyon!) gaan. Sinds kort heb ik een Australisch pasport, dus daar moet ik ook maar eens gaan kijken. Ik zou nog veel meer plekken op onze aarde willen ontdekken, maar dit is voor de komende 12 maaden wel genoeg denk ik! Verder ben ik Ajax-supporter en afgestudeerd bedrijfseconoom.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 59680

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 22 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: