Mocambique bereikt en het is heerlijk! - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Steven Versluis - WaarBenJij.nu Mocambique bereikt en het is heerlijk! - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Steven Versluis - WaarBenJij.nu

Mocambique bereikt en het is heerlijk!

Door: Steven

Blijf op de hoogte en volg Steven

02 November 2008 | Mozambique, Maputo

Mocambique is echt heel anders dan Suid Afrika! En het weer is ook beter; heerlijk warm met een briesje van de Indische Oceaan!

De laatste keer dat ik online was in Swaziland, moest ik nog mijn paspoort met visum voor Mocambique ophalen. Dat ging allemaal baie goed en snel. Ook vond ik vrij snel een minibusje. Alleen zette die me ergens af waar vandaan het nog 5 kwartier lopen bleek te zijn! Mijn kaartje was niet helemaal op schaal gemaakt! Toen ik in het hostel kwam, heb ik een verfrissende duik in het zwembad genomen. Daarn azijn we met Marije, Giorgio en Olle (een Zweed) naar de top van de heuvel achter het hostel gelopen. Door de bewolking was de zonsondergang niet zo mooi. Later veranderde het zelfs in een baie lange onweersbui. Dat was echt super mooi om te bekijken vanaf het balkon! En het ging de hele nacht door.
De volgende dag zou een hele lange worden. Iedereen vertrok die ochtend. Samen met Olle heb ik een minibus naar Manzini genomen. Dat is de "hub" van Swazilang waar alle busje naar toe gaan. IK moest naar een andere plek in de stad waar de bussen naar Maputo vertrokken. Een Swazi bracht me er heen. Daar bleek ik dus uiteindelijk nog 3 uur te meoten wachten tot het busje naar Maputo vol was. Anders vertrekken ze niet. Na 1,5 minuut rijden meosten we ook nogeens tanken! Bergop ging het allemaal ook niet echt vlot. Maar zo heb ik wle echt HEEL Swaziland gezien. Op de grens moesten we een tijd wachten, omdat een Mozibicaan heel veel verf had meegenomen. Maar met wat geld werd dat opgelost. Onderweg werden we ook vaak door de douane aangehouden. Steeds maar weer moest hij betalen. Maar daar had hij weinig zin in, dus al die andere Afrikanen begonnen ruzie met hem te maken. Erg grappig, maar we kwamen wel erg laat in Maputo aan.
De chauffeur wilde me wel afzetten bij een hostel, dus dat was baie tof!
Vrijdag heb ik wat door het hete Maputo gelopen, fruit en groente gekocht en nieuwe slippers voor een euro ofzo!
Vanuit eht hostel ging zaterdag een busje naar hun andere hostel in Tofo. Er zater veel Amerikanen in. Dus is Tofo ben ik gewoon naar een ander hostel gelopen! Hier heb ik een prive hutje net achter de duinen van de Indische Oceaan! Er staan enorm veel palmbomen en de mesen zijn hier heel vriendelijk. Als je over het pad naar de beachlodge loopt, kom je langs allemaal rieten hutjes waar kleine gemeenschapjes wonen.
Het Oceaan water is prachtig blauw en heerlijk warm. In het restaurant bovenop de duin heb ik al 2 keer gegeten. Met prachtig uitzicht dus! En de sterren s nachts zijn ook baie mooi.
Vandaag heb ik een Oceaan Safari gedaan. We hebben wat dolfijnen en een manta gezien. En wat visjes tijdens het snorkelen. Op het einde vaarden we volle vaart het strand op. Dat was wel tof!

Morgen ga ik met een minibusje, veerbootje en busje naar Viloculo bij een eilandenarchipel in de buurt. Dus ik kom jullie kant op, haha!

Volgende keer misschien meer fotos.

Ciao, Steven


P.S. Fotos staan wel op www.stevenversluis.mijnalbum.nl

De lodge heet ook een site:

www.bamboozibeachlodge.com

Kunnen jullie wat fotos zien.

  • 02 November 2008 - 15:16

    Cvtje:

    hier is het een stuk koeler en inmiddels is de wintertijd ingegaan

    cees

  • 02 November 2008 - 18:55

    Sandra:

    klinkt weer allemaal super steven, het reizen gaat je prima af !
    liefs mam

  • 03 November 2008 - 12:26

    Nynke:

    Hey Steven!

    Succes met je reis, je moet nog een heel end!

    Het opzoeken van de plaats Tofo was alleen al een avontuur, want ik kan het op geen enkele kaart vinden, weet je echt zeker dat je er bent? (-;

    Kusjes,
    Nynke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Maputo

Mijn eerste reis

Ook net voor de zomer van 2008 heb ik ontslag genomen om weer lange tijd op reis te kunnen gaan. Maar niet zonder Nynke natuurlijk!
De eerste 3 weken ga ik een cursus Spaan volgen in Cusco, de vroegere Inca-hoofdstad in het hooggebergte van Peru. Daarna komt Nynke ook naar Lima om vandaaruit door het land, Bolivia, Argentinie en misschien een stukje Chili te reizen. We zien wel waar wel allemaal heen gaan, maar interessant gaat het zeker worden!
Nadat Nynke terugvliegt naar Nederland om aan haar stage te beginnen, vlieg ik naar Buenos Aires. Via die enorme watervallen op de grens met Brazilie en misschien ook via Uruguay vlieg ik dan 3 weken later terug vanuit Rio de Janeiro.

=====================================
2007:
Ik wilde op avontuur en daarom ben ik naar Zuid-Afrika geweest. Het is een super tijd geworden. Reizen is iedere keer weer nieuwe ontdekkingen doen. Geweldig gewoon!
Daarna stond meteen weer een nieuwe reis op het programma. Dit keer ben ik Europa eens wat beter gaan verkennen.
Vervolgens heb ik 2 maanden in Italia gewerkt voor een Nederlandse touroperator. Dit was een mooie combinatie tussen werken/geld verdienen en reizen.
Op dit moment ben ik tijdelijk in Nederland aan het werk. Komend voorjaar ga ik zeker weer op reis (eerst ontslag nemen uiteraard, werken kan altijd nog)! Waar ik precies heen ga weet ik nog neit, maar ik zou graag naar Spanje, Portugal, Scandinavie en wederom Frankrijk (Lyon!) gaan. Sinds kort heb ik een Australisch pasport, dus daar moet ik ook maar eens gaan kijken. Ik zou nog veel meer plekken op onze aarde willen ontdekken, maar dit is voor de komende 12 maaden wel genoeg denk ik!
Verder ben ik Ajax-supporter en afgestudeerd bedrijfseconoom.

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2015

Campingtrip with Leon

22 November 2008

Ben weer thuis (9)

11 November 2008

Herkansing: Nog even in Mocambique

10 November 2008

Nog even in Mocambique

06 November 2008

Avontuur in Mocambique!
Steven

Ook net voor de zomer van 2008 heb ik ontslag genomen om weer lange tijd op reis te kunnen gaan. Maar niet zonder Nynke natuurlijk! De eerste 3 weken ga ik een cursus Spaan volgen in Cusco, de vroegere Inca-hoofdstad in het hooggebergte van Peru. Daarna komt Nynke ook naar Lima om vandaaruit door het land, Bolivia, Argentinie en misschien een stukje Chili te reizen. We zien wel waar wel allemaal heen gaan, maar interessant gaat het zeker worden! Nadat Nynke terugvliegt naar Nederland om aan haar stage te beginnen, vlieg ik naar Buenos Aires. Via die enorme watervallen op de grens met Brazilie en misschien ook via Uruguay vlieg ik dan 3 weken later terug vanuit Rio de Janeiro. ===================================== 2007: Ik wilde op avontuur en daarom ben ik naar Zuid-Afrika geweest. Het is een super tijd geworden. Reizen is iedere keer weer nieuwe ontdekkingen doen. Geweldig gewoon! Daarna stond meteen weer een nieuwe reis op het programma. Dit keer ben ik Europa eens wat beter gaan verkennen. Vervolgens heb ik 2 maanden in Italia gewerkt voor een Nederlandse touroperator. Dit was een mooie combinatie tussen werken/geld verdienen en reizen. Op dit moment ben ik tijdelijk in Nederland aan het werk. Komend voorjaar ga ik zeker weer op reis (eerst ontslag nemen uiteraard, werken kan altijd nog)! Waar ik precies heen ga weet ik nog neit, maar ik zou graag naar Spanje, Portugal, Scandinavie en wederom Frankrijk (Lyon!) gaan. Sinds kort heb ik een Australisch pasport, dus daar moet ik ook maar eens gaan kijken. Ik zou nog veel meer plekken op onze aarde willen ontdekken, maar dit is voor de komende 12 maaden wel genoeg denk ik! Verder ben ik Ajax-supporter en afgestudeerd bedrijfseconoom.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 59662

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2008 - 22 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: